15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 http://gotujemy-online.pl 300

Dieta warzywno-owocowa

Podstawą diety dr Dąbrowskiej są niskoskrobiowe warzywa (z wyłączeniem ziemniaków, batatów, roślin strączkowych) oraz owoce o niskiej zawartości cukru (np. grejpfruty, cytryny, jagody).

Z diety warzywno-owocowej wyklucza się produkty zbożowe, mięso, ryby, jaja, produkty mleczne, tłuszcze, cukier i słodycze.

Dieta dr Ewy Dąbrowskiej jest odmianą głodówki. Według autorki post powinien trwać od kilku dni do nawet 6 tygodni.

Warzywa i niewielkie ilości owoców trzeba spożywać przede wszystkim na surowo. Można jadać je także w formie zup, warzyw gotowanych lub duszonych praz soków warzywnych.

Dieta warzywno-owocowa to ekstremalnie niskokaloryczny sposób żywienia dostarczający 600-800 kcal na dobę. Dr Ewa Dąbrowska twierdzi, że tak niski pobór energii wraz z dietą warzywno-owocową zmusza organizm do przejścia na tzw. odżywianie endogenne. W teorii organizm spala wtedy nie tylko tkankę tłuszczową, ale także wszelkie inne uszkodzone tkanki. W ten sposób rzekomo ma dochodzić do uzdrowienia.

W rzeczywistości efektem diety dr Dąbrowskiej jest spadek masy ciała przez odwodnienie, spalanie tkanki mięśniowej i, tylko częściowo, spalanie tkanki tłuszczowej. Z tego powodu dieta warzywno-owocowa często prowadzi do efektu jo-jo.

Dr Ewa Dąbrowska podkreśla, że w trakcie stosowania diety warzywno-owocowej może dochodzić do tzw. kryzysów ozdrowieńczych. W rzeczywistością są to objawy niskiego stężenia glukozy we krwi i niedoborów podstawowych składników pokarmowych. Jesteś wtedy poirytowana, senna, słaba.

Choć warzywa i owoce kojarzą się ze zdrowiem to nie można budować jadłospisów przez kilkanaście, czy kilkadziesiąt dni wyłącznie na ich podstawie. Organizm potrzebuje węglowodanów złożonych, białek i tłuszczów do normalnego funkcjonowania, a dieta warzywno-owocowa dostarcza ich znikomych ilości.

Udostępnij:
Kategoria:Bez kategorii
Poprzedni post
Deser czekoladowy
Następny post
Fondant czekoladowy

0 Komentarzy

Zostaw komentarz